martes, 24 de abril de 2007

Això ja sembla Nadal

Setmanes abans els mitjans de comunicació ja comencen a bombardejar-nos amb Sant Jordi. Ens recorden, per si un cas, que hem de comprar llibres. I ves per on, les recomanacions de cada mitjà pertanyen a determinades editorials. Casualitats de la vida suposo.

Escriptors i editorials es posen d'acord en treure els llibres per aquesta època. La mateixa estratègia que les empreses de joguines, de perfums i altres regals típics del Nadal.

Però no només en això coincideixen, sinó que també amb la qualitat dels productes. Si algú vol qualsevol publicació que no sigui d'autoajuda, de personatges relativament famosos, revivals o thrillers religiosos ho té fotut.

Sembla ser que la demanda vol aquests relats. Això, o que hi ha un esquirol desitjós de globalitzar la tematització del món editorial.

3 comentarios:

La Helen també fa blogs dijo...

Completament d'acord! A la gent que llegeix normalment no se li passa pel cap anar a comprar llibres per Sant Jordi! És una bogeria intentar triar un llibre tranquil entre les aglomeracions de llibres i els pilons de best-sellers i llibres mediàtics per tot arreu!

Nuria Vega dijo...

A parte de decidirte entre la inmensa mayoría de autores comerciales que llenan la mayoría de los puestos de la Rambla. La decisión va más allá cuando te es imposible encontrar libros de según que autores. Hoy en día los libros son como objetos a coleccionar en las estanterías de las habitaciones. Cultura de la lectura??!! no. cultura de acumular!!

Elisabet Ferrer dijo...

Si és cert, hem comercialitzat les festes! és el preu que es paga per viure en una societat de consum. D'altre banda no crec que sigui correcte pensar que aixó és un fet propi d'aquests temps. Per Reis es menja el tortell de reis, i per Sant josep es fa crema catalana, per quaresma menjem panellets i castanyes i per festa major canelons! Per desgràcia o per sort moltes de les tradicions més genuïnes d'aquesta terra són fruit de les estratagemes comercials dels nostres estimats pastissers! i qui els ha de retreure res? Parlem de la llei de la oferta i la demanda! i el mateix passa amb el tema dels llibres!
Que jo sàpiga les editorials no obliguen a ningú a comprar llibres per Sant Jordi, és la gent la que fa cas de la publicitat. Plantegem-ho d'aquesta manera: tan volubles i débils som que hem de fer tot alló que diuen els mitjans mediàtics?
A part, haig de dir, ja que em toca d'aprop, que per desgràcia vivim en un món on agrada molt la "brossa"! i molt més que no pas les coses que són realment de qualitat. Ens venen menjar basura, tele basura i ara literatura basura! No és un tema a menystenir! Tot editor honrat que m'he trobat m'ha admés que en un any amb prou feines ha venut un llibre clàssic o un assaig! és escandalós però realment la realitat és aquesta, moltes editorials haurien de tancar si no venguessin "obres" de dubtosa qualitat com el Codi Da vinci o merdes com aquesta!
I ara topem amb el veritable problema: parlem de "vendre". Venem productes, com a operación truño! En la meva opinió la cultura no hauria de ser vista com un producte susceptible de ser comprat, però és el que és! editar un llibre és quelcom força costós i dubto molt que algú es presti a fer-lo de gratis!
Tot és una roda, és molt fàcil culpar al món editorial però tots sóm responsables d'aquesta situació en major o menor part!