miércoles, 11 de abril de 2007

Un bon despertar

6:30 am. Després de 15 dies d’inactivitat cerebral em desperto alarmada amb el 3/24. Telemadrid ha difós un reportatge on titlla els catalans de nacionalistes, propagandistes i dictadors de llengua. És més! Han fet servir l’exemple d’El Temps de TV3 com a font indiscutible d’aquest comportament marginador.

Es veu que els mapes del Picó són actives espirals demagogues que tergiversen la història i realitat del Territori Espanyol. La televisió catalana no ho fa per motius d’idioma, no. Suprimeix la major part de l’Estat per motius ideològics! Déu meu. Fins ahir al mati que visc en un engany, i Telemadrid m’ha obert els ulls.

Han transcorregut més de 24 hores per trobar un buit a l’horari pompeuenc i veure el revelador reportatge des del Youtube. Amb una ultra qualitat d’imatge he descobert que només a 10 minuts de casa meva resideix un home que viu tot un calvari perquè la seva filla no pot estudiar en castellà. Sí, així és Sitges. Els arcs de sant martí són un holograma que camufla l’estelada. Ningú parla el castellà pel carrer ja que des de petits les escoles veten els castellanoparlants. Però lamentablement Sitges no és el gueto. Tota la comunitat autònoma discrimina la resta de llengües!

Oblida’t d’anar per la via pública si només entens el castellà. És impossible saber què dimonis vol dir Tabac, Transports Públics, Viatges o La Rambla. Tots els rètols es troben només en català o sinó comproveu-ho a la Renfe. I preguntar als residents? Més val deixar-ho estar perquè respondran amb aquell idioma d’arrel tant llunyana al llatí.

Maleducats! Quina falta d’hospitalitat i de respecte! Què carai! Jo també m’haig d’incloure. Em van educar en català fins l’ESO. Llavors... potser el diccionari de castellà que em van fer comprar és fals i les classes d’història una propaganda política catalanista. Fins i tot m’han canviat el significat de les paraules!

Jo creia que la frase “Cataluña navega entre dos lenguas enfrentadas” vol dir que aquestes dues lluiten, són contrincants i/o enemigues; però segons Telemadrid vol dir que el català discrimina i margina al castellà. Mare meva. M’han manipulat i resulta que tan sols sé parlar un idioma perquè aquí és impossible aprendre’n un altre.

No hay comentarios: